Föregående

En rak höger

En rak höger
Rösta plus Rösta minus Argpoäng: 366 (758 röster)

Cred: SoulBurn

Inlagd av Arga Lappen kl 12:07
Publicerat under På Stan-lappar


Kommentarer:

Szara sa (2009-06-16 13:57):

hahha!! vilken praktlapp!

trots stavfel och oklar grammatik.

jag förlåter allt!

MÄSTERLIG!

Gustav Dahlkvist sa (2009-06-16 16:40):

Det verkar som att du försöker skriva en arg lapp. Vill du ha hjälp med att:
* Skapa en ny arg lapp från mall
* Infoga slumpmässig förolämpning
* Konvertera hela dokumentet till versaler
* Infoga syftningsfel och stavfel
* Infoga punkt mellan huvudsats och bisats
* Missbruka avancerade språkliga konstruktioner
* Söka i synonymdatabasen efter nedsättande adjektiv

Flawed sa (2009-06-16 17:08):

Tack Gustav. dET var Roligarte attt läsa din KOmentar en @ läs LAPPEN.


Oj?

Jens sa (2009-06-16 21:38):

Lysande, Gustav!

iBjörn sa (2009-06-16 23:29):

Socialdemokratiska drönare!!! LOL!! Fan det är ju hela min generation, fy vad jag skäms...

Hahaha

under cover sa (2009-06-17 08:33):

Hah! Jag är bidrottning!

andreas sa (2009-06-17 22:44):

Jag hatar det jävla helvetet som skrev denna lappen.
Jag ser framför mig en wannabe-brat som har lärt sig att hata allt vad solidaritet betyder.
Dumjävel. Hoppas du får din moped uppkörd i röven.

Jag vet att det ska vara roligt, men jag kan inte tycka att det är något annat än tragiskt.

Helena sa (2009-06-17 23:40):

andreas: Om solidaritet i din värld betyder att man har rätt att stjäla och förstöra andras ägodelar så hatar jag också allt vad solidarietet heter!
Om den som skrev lappen vore en wrat skulle han knappast puttra runt på EU-moppe. Jag tror mer på att han är en fattig student och wannabe-intelektuell och förtjänar inte att varken få sin moped stuel eller uppkörd någonstans!
Dumjävel kan du vara själv!

Peter sa (2009-06-19 01:05):

Helena, jag håller med Andreas! DU verkar också vara en dumjävel!

Phontoz sa (2009-06-21 17:28):

Innerst inne e vi alla dumjävlar, ligger i människans natur...

Gregor sa (2009-06-23 22:41):

Lite rolig fram till PS:et. Att hota med stryk för en vandaliserad moppe är bara tråkig. Folk som tycker det är roligt saknar lika mycket proportioner som den som skrev lappen. Suck...

D. sa (2009-06-23 23:10):

Haha @ Helena.

Du verkligen gör Hela Andreas poäng...att du inte inser det själv är verkligen otroligt lustigt :)

Eftersom jag vill försöka hjälpa dig att inte begå samma pinsamhet igen ska jag förklara för dig: Personen som skrivit lappen tror att solidaritet är det samma som att ha rätt att stjäla, inte Andreas. Det är ju det som Andreas anmärker på. Bättre lycka nästa gång med kommenterandet.

Arga samen sa (2009-06-24 07:45):

Peter och Andreas, börja grina då. Gå och lägg på sofflocket igen och invänta bidraget som jag betalar åt er.

Djävla helvetet sa (2009-06-24 09:19):

Dra åt helvete med er hela bunten nationalsocialdemokrater.

Anonymous sa (2009-06-24 18:26):

Solidaritet i alla dess betydelser är en cancersvulst som aldrig kan förbättra någonting i samhället.

Hoppas innerligt att förövarna kör ihjäl sig på moppen, då hade jag iallafall skrattat och känt lättnad över vetskapen om att mina skattepengar inte kommer att försörja de aporna som enbart har en framtid yrkeskriminella eller bidragsberoende.

Jag vill slå ett slag för lite gammal hederlig grov misshandel av alla dessa kräk som inte fattar vad ditt och mitt innebär.

radnom sa (2009-06-24 23:07):

Det verkar som att du försöker skriva en arg lapp. Vill du ha hjälp med att:
* Skapa en ny arg lapp från mall
* Infoga slumpmässig förolämpning
* Konvertera hela dokumentet till versaler
* Infoga syftningsfel och stavfel
* Infoga punkt mellan huvudsats och bisats
* Missbruka avancerade språkliga konstruktioner
* Söka i synonymdatabasen efter nedsättande adjektiv



* Konvertera hela dokumentet till versaler

Nej! Redan firrat!

* Infoga syftningsfel och stavfel

Nej! Redan firrat!

* Infoga punkt mellan huvudsats och bisats

Ingen kommentar..


Signaturen Gustav Dahlkvist är sällsynd dum i huvudet då han erbjuder hjälp till ursprunglig författare att begå just de språkliga felstegen som bilden visar istället för tips om hur man rättar till dem.

Skäms imbecill!

Ville sa (2009-06-25 02:20):

Alltså det här är ju hur bra som helst. Inte lappen, men alla kommentarerna. Det är så härligt att se så många dumma borgare, känns skönt att allt är som det ska.

Fick reda på att en nära vän var moderat nyligen och då började oron komma krypande. Tänk om de börjar bli smarta. Att de kommer kunna delta ordentligt i nyanserade och intelligenta diskussioner. Men tji fick ja!

Slutet gott, allting gott.

Till Helena: Förstår du inte det andreas syftar på är inblandandet av socialdemokrat i det hela. Det har ju ingenting med stölden att göra. Det är ju som D. säger att du endast förstärker Andreas kommentar. Andreas skulle troligtvis, liksom jag själv, också bli förbannad om någon hade slagit sönder hans moppe. Hela debatten om ägande är i grunden skev, i alla fall om man ser den ur ett liberalt perspektiv. Att äga är att hävda sin rätt över något och få den erkänd. Detta kräver ett medhåll från alla andra. I ett liberalt samhälle, draget till sin spets, kommer varje människa tillåtas göra egna val. Är valet då att inte ta del av samhället och göra sina egna val kan resultatet bli att man stjäl av andra.

Samma logik finns inte hos socialdemokraterna. Borgare menar ofta att Det är stöld med skatt för att de har rätt till den. Problemet är att de är dem själva som hävdar rätten. Än rätt är i grunden inte något som existerar, exempelvis rösträtt, rätt till mat, ägande, skola, sjukvård etc. En rätt är någonting man får för att alla andra tycker att det är viktigt och betydelsefullt. Därför har vi rätt till vård och omsorg, skolgång (universitet inräknat), och allt annat. Sådant som inte finns i många andra länder. Sådant som inte funnits utan socialdemokratiskt styre. Det svenska folket har haft synpunkter om vad som är rätt och fel och anlitat socialdemokraterna att genomföra det. Detta har lett till att rika personer inte har rätt till alla pengar som deras företag drar in. De har inte rätt därför att folket inte vill att de har den rätten. Skatt är inte stöld. Skatt är att jämna ut i landet när nån fått mer pengar än den har rätt till.

De som slog sönder moppen var troligtvis ultraliberaler som ansåg att de hade rätt att göra som de ville.

Jag kan ju tillägga att jag själv inte är råsosse och inte hatar liberaler. Jag tycker mest du är puckad.

ville sa (2009-06-25 02:23):

Sen är ju radnoms kommentar bara för jävla skön. Den måste ju va på skoj för SÅ dum kan man ju ändå inte va )

Patrik sa (2009-06-25 09:13):

Herregud Gustav Dahlkvist. Han har för det första en EU moppe jag tror inte han är tillräckligt långt i sin utbildning för att du ska kunna klaga på stavfel och liknande, han var förmodligen dessutom arg och skrev det snabbt.

Folk som dig äcklar mig, starta en blogg eller något så du får skriva av dig där =)

Anonymous sa (2009-06-25 15:33):

Jag måste bemöta Villes inlägg (2009-06-25 02:20) angående rättigheter. En skillnad bör upprättas mellan vad som kan kallas positiva och negativa rättigheter. Kort sagt är positiva rättigheter sådant som rätt till mat, vård, skola etc. Negativa innebär rättigheter att slippa bli bestulen till exempel.

Skillnaden kan tyckas trivial vid en första anblick, men den får åerhörda implikationer vid en närmare analys. Positiva rättigheter innebär att du som bärare av en positiv rättighet har en rättighet över andra människors liv eftersom att någon måste producera maten, utbildningen och vården du har rätt till. Eftersom du nu påstår att du har rätt till dessa saker innebär det att någon har en motsvarande skyldighet att erbjuda dig dem.

Negativa rättigheter innebär inte denna kontroll och dessa krav över andra människor, de kräver endast av dess bärare att de avstår från vissa handlingar, till exempel avstår från att stjäla.

TL:DR
Positiva rättigheter är ett sossepåfund som vid närmare analys är svårare att försvara.

Negativa rättigheter är naturliga rättigheter.

Att skatt är stöld är en sanning med modifikation, skatt kan förenklat likställas med en affärsöverenskommelse, staten får mina skattepengar och jag får skola, vård etc. Denna "någon" (staten i detta fall) som har som skyldighet att tillgodose mina positiva rättigheter tar alltså betalt för det och jag bryter därmed inte mot den negativa rättigheten att avstå från stöld. At avkräva någon (staten) varor eller tjänster såsom mat eller vård för ingenting och påstå att de är skyldiga att tillhandahålla dessa är värre än stöld, tjuven är iallafall ärlig i sitt uppsåt.

Jag sa att skatt förenklat kan likställas med en affärsöverenkommelse, och det är själva föenklingen som ger utrymme för att kalla skatt för stöld. När jag tvingas betala skatt för att till exempel skicka ungdomar som stjäl Eu-mopeder på dyra behandlingshem och terapiresor så är skatt stöld, eftersom jag är starkt emotsatt detta.

TL:DR igen.
Ville skriver att "...fått mer pengar än den har rätt till".
Jag anser att det är omöjligt att få mer pengar än man förtjänar annat än genom stöld. Själva begreppet förtjänar implicerar att man just har gjort sig förtjänt. Citatet ovan är alltså både begreppsligt och logiskt motsägelsefullt. Tjänar jag pengar har jag också rätt till dem. Det är omöjligt att påstå någonting annat utan att kränka mina negativa rättigheter. Försök gärna motivera det, då kan jag nämligen använda exakt samma motivation i försvar när jag misshandlar dig.

En fullständig diskussion skulle bli flera sidor lång, men jag tror det räcker så här för att klargöra min poäng.

ville sa (2009-06-26 08:29):

Det finns inga inbyggda världen i någonting, ej heller några rättigheter. Inte ens dina negativa rättigheter. Det är ju någonting du bara griper ur luften. Du har rätt att inte bli skadad eller få dina saker stulna för att vårt samhälle ger dig dessa rättigheter.

Att få och att förtjäna pengar är två helt olika saker. En lärare eller sjuksköterska får betydligt sämre betalt än de förtjänar, sett i vad de faktiskt bidrar till samhället med. Problemet med deras lön är att de direkt inte bidrar till marknaden. En person som spekulerar på börsen bidrar oportionerligt mer till marknaden än till samhället och kommer därför få mer pengar än den förtjänar.

Eftersom alla människor har samma värde (lika med noll enligt naturen), styr samhället vad man förtjänar eftersom det är där vi alla (teoretiskt) kan bestämma hur det ska se ut. Problemet är att lönen sätts av marknaden och då måste det jämnas ut av skatt.

Sen kan du ta dina TLDR och lägga dom nånstans där du har dem för dig själv.

Sen skulle jag gärna fortsätta diskussionen men kanske inte här

airaM sa (2009-06-26 19:39):

Är det verkligen ingen som vill kommentera den här lappen?

Stargazer sa (2009-06-26 23:22):

Pinsamt att det fortfarande finns okunniga individer som försvarar socialdemokratin och dess ruttna ideologi. Synd för Er att jag gör allt som står i min makt för att arbeta så mycket svart jag bara kan för att slippa betala för Ert leverne, slackers.

V70 Limited sa (2009-07-07 02:17):

Stava fel är aldrig rätt. Speciellt inte i publika sammanhang.

SephoraBaby sa (2009-07-16 20:01):

HAH HAH HAH

YTTERLIGARE ett offer för imbecillus idiotus...

Andreas sa (2009-09-20 15:05):

Hahaha. I vanliga fall hatar jag vandalism och stöld, men i det här fallet verkar det faktiskt vara helt berättigat... Vänta bara, borgarbrackor! Snart kommer vi och tar alla era EU-moppar!

domarn' sa (2009-10-25 22:34):

jisses, kan man inte bara försöka se det roliga i det hela?

Mikael sa (2009-11-07 02:24):

Jag tyckte att den här lappen var grymt roligt. Det är raseriet som är så underbart!
Nu blir jag själv indragen i det jag vill förhindra, och nu är det för sent. Så jag kör på. Socialdemokrater och moderater. Samma djävla piss. Den falska parlamentariska demokratin och dess lakejer kommer snart att se sitt slut. Jag fattar inte hur människor kan gå runt och vara så jävla lurade. Exakt vad för något är det som ni tror att ni bestämmer när ni röstar på de självupptagna asen som sitter i riksdagen? De vet fan i mig inte ens vad de själva motionerar om. Ett rent hyckleri av enorma proportioner är vad som försiggår. Kanske finns det någon liten eldsjäl i riksdagen som tror sig kunna åstadkomma något. Vem vet. Men de flesta som sitter där hänger kvar i detta förfallna system för att suga ur skattepngarna som de behöver för att föda sin familj. Visst känns det bra?
Dags att vakna nu. Hur som helst så var lappen fördjävla rolig =)
Tack och adjö!

PEJ sa (2010-02-27 18:32):

va´ då socialdemokratisk.......... är lappen uppsatt på Östermalm, eller ?????
Då skulle jag kunna förstå vinken. Men annars är det bara ett j-vla påhopp.
Patetiskt och inte roligt alls.....visar på folks inväxta fördomar bara....

Din mamma sa (2010-08-02 10:27):

Det mest underhållande i alla kommentarer är att många fortfarande verkar tro att Socialdemokraterna står för solidaritet bland hela samhället. I tidernas begynnelse var det så, men det var tyvärr väldigt länge sen nu.

blogg kommentarer via Disqus
© Arga Lappen
Vid intresse av att reproducera, publicera eller på annat sätt använda material från sidan, kontakta mig på emailadressen argalappen [at] hotmail.com.